tiistai 15. huhtikuuta 2014

Toinen viikko harjoittelua alkaa
Työssäoppimassa olen monesti ihaillut kaupan sisustusta. Värit ovat tummat ja valot ovat silmälle armolliset toisin kuin suomalaisissa ostoskeskuksissa on tapana. Musiikki on miellyttävää ja tunnistankin heti joukosta lempiartistejani. Ruotsissa joutuu myös maksamaan tekijänoikeusmaksua jos soittaa kaupassa musiikkia, silti se luo mukavaa tunnelmaa kauppaan ja tulee itsellekkin kivempi fiilis olla töissä. Jokainen asia kaupassa on sen verran ihailua herättävä, että se tekisi mieli ostaa.
Vasta nyt olen huomannut miten vaasi on puolet kukasta. Vaikka kukka itsessään olisi ihan kiva tulee siitä ihan mieletön sisustusartikkeli upean vaasin kanssa. Ja toisin päin.
Omistajapariskunta on painottanut minulle, miten yksityiskohdilla on väliä. Kaikki on viimeisen päälle, hintalapuista lähtien. Kukkakaupassa käynti on elämys. Esillepano kukkakaupassa on mielenkiintoa ja ostohaluja herättävä. Tutkittavaa on paljon. Silti on helppo löytää etsimänsä.
Kukkakimppuja ja istutuksia olen saanut harjoitella paljon erilaisia. Aiheena on mikäpä muukaan kuin pääsiäinen. Höyheniä on joka paikassa. Ruotsissa värikkyys myy eri tavalla kuin Suomessa.

Paljon olen saanut jo oppia ja nähdä täällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti